Kato Gatzea - Reisverslag uit Káto Gatzéa, Griekenland van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu Kato Gatzea - Reisverslag uit Káto Gatzéa, Griekenland van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu

Kato Gatzea

Door: Wim.

Blijf op de hoogte en volg Wim

04 Mei 2009 | Griekenland, Káto Gatzéa

Kato Gatzea, 4 mei 2009

“Het moet niet gekker worden”zeggen we als oudjes tegen elkaar als blijkt dat we hier op deze camping zelfs bij de caravan kunnen internetten. De camping ligt in een olijfboomgaard met letterlijk stokoude olijfbomen die er uitzien als heksen. We staan 10 mtr. van de zee die hier Pagasitikos Kolpos heet.Volgens de berichten op internet moet het elke dag nu mooier weer worden. We zitten, voor de kenners onder jullie, op het schiereiland Oros Pilio bij de stad Volos. We hebben eindelijk warm water en verder is er alles wat we begeren.Alleen moet het nog wat warmer worden, maar dat komt dus .We zitten aan een baai en kijken op het dorp waar gemakkelijk naar toe te lopen is langs zee.Vanavond is het dodenherdenking maar we weten niet goed wanner we dat nu moeten doen. Hier is het een uur later dan in Holland. We reden vanochtend op de weg naar Larisa , een 2 baansweg en plots was er een toll, gewoon betalen. En met de caravan betaal je twee en een half keer van wat een normale auto betaalt. Het scheelt dat de benzine hier maar 86 ct kost. De Grieken, net als andere Balkanbewoners, trekken zich weinig tot zeer weinig aan van alle ge- en verbodsborden. In Macedonië, ik zag het aankomen, sneed al toeterend een andere automobilist ons vervaarlijk enkel omdat we niet hard genoeg een helling opreden en hij achter ons moest blijven. De jongen die het hotel bezat waar we in Ohrid overnachtten vertelde dat hij een paar jaar geleden naar Slovenië was geweest en toen hij vertelde dat hij uit Macedonië kwam, men hem vroeg of dan niet alle Macedoniers dieven en oplichters waren, Want die naam hadden ze in voormalig Yougoslavië. Hij sprak de woorden , in het Engels uit, alsof hij ze eerst in zijn mond vormde en toen pas uitsprak. Alles duurde een keer zolang daardoor. Ik vroeg nog: Maar jullie waren een tijdje geleden landgenoten, hoe kunnen ze dan zo over jullie denken. Hij lachtte een beetje. “De Balkan” sprak hij, dat moest het verklaren. Ik denk dat hij gelijk heeft. En de Grieken horen beslist bij de Balkan, dat staat na een paar dagen voor mij wel vast.
Even wat huishoudelijke berichten: Diverse mensen vroegen hoe het met Roman gaat. Hij is weer thuis, na een heropname in het AMC ivm een infectie in zijn wond op zijn rug. Die moet later nog weer geopereerd worden. Dat gaf een dip in zijn verwachting van zijn herstel.Het was ook niet niets wat hem overkomen is .

• 05 Mei 2009 - 20:02

Freek:

Potverdrie dat lijkt Bakkum wel maar dan op z'n Grieks.

Mooi stekkie hoor, Skypen gaan we nog voor aanstaande dinsdag doen.

Vayais bien