Kattegejank - Reisverslag uit Káto Gatzéa, Griekenland van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu Kattegejank - Reisverslag uit Káto Gatzéa, Griekenland van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu

Kattegejank

Door: Wim.

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Mei 2009 | Griekenland, Káto Gatzéa

Kato Gatzea, woensdag 6 mei 2009

De eerste ochtend al voordat het licht is worden we getracteerd op een “Cat’s concert. Alle katten van de buren doen er aan mee. De eerste zet de base line in en de volgende valt in met een hartverscheurende aria. De derde is tweestemmig en doet iets als Woeeeeh en wat overgaat in Wieeeha. Als je denkt dat het geweest is beginnen ze langzaam met de opbouw van deel twee. Daarna ben je definitief wakker. Het is dan nog fris en de zon is nog achter de wolken. De zee is zo glad als een spiegel. Naast ons staat een bejaard Duits echtpaar met een grote oude Peugeot camper. De camper staat op een grondzeil waar bij de achterwielen een uitsparing is aangebracht. De voorruit is afgeschermd met een tentzeildoek en ook de ruitenwissers zijn tegen uitdroging ingepakt.Ze hebben een tuintje opzij van de camper aangelegd en hij is de hele dag doende die te onderhouden evenals het grondzeil terzijde waar het zitje is. Daar mag alleen blootsvoets op gelopen worden.De vrouw mag er als uitzondering met haar gele croc’s op lopen.Ze staan hier een half jaar vertelde ze me. Hij lijkt een beetje op Horst Tappert , u weet wel Derreck. Dus bij ons is het: “Harrie hol mal den Wagen”niet van de lucht.Gevarieerd met hol mal den Hund als het beest van hen weer eens is weggelopen. Voor de rest vallen de andere campinggasten wel mee.
We gaan vanochtend het schiereiland verkennen.Het is en ruig gebied en een hoog gelegen weg verbindt de plaatsjes aan zee via een steil aflopend weggetje. Je moet hetzelfde weggetje weer omhoog om verder te kunnen. Mooie dorpjes, haventjes, een wegje langs de zee waaraan de huizen liggen. Een paar taverne’s die goed van prijzen weten. We betalen steevast €.3- voor een kop koffie. Of het nu expresso, Turkse(Griekse) of nescafé is. De Tavene’s zijn net zo oud als de dorpjes, dus daar ligt het niet aan. Soms heb je ook een café dat strak modern is ingericht, daar betaal je je scheel, dat kennen we. Uiteindelijk komen we op de punt van het schiereiland. Een verstild haventje , er liggen een paar bootjes die passagiers naar Skiathos en Skopelos brengen. Een Belgisch echtpaar wil er heen maar ze zijn de enigen dus ga maar zwemmen, de bootjes gaan niet. Ze komen later met hun enorme camper bij ons op de camping staan. Hij heeft zonnecollectoren op dak en kan, als hij zuinig is helemaal selfsupprting zijn qua stroom. Z’n opa kwam uit Zwollerkerspel, om maar eens iets nutteloos te zeggen. Wij rijden terug naar de camping na wat retsina en een salade aan de haven te hebben genuttigd, nu tegen redelijke prijs. We gaan op het strandje zitten in de stoelen en Wim loopt het frisse maar glasheldere water in. We zagen dat er een voetpad langs zee naar het dorp is en lopen daar overheen naar een taverne en het is weer raak. Geen sterveling verder in het dorp, de koffie is redelijk alleen de prijs niet lekker.De 7e gaan we weer opbreken en dan richting Athene, eindelijk iets cultureels doen.

• 11 Mei 2009 - 16:03

Freek Van Poppel:

Die koffie blijft een terugkomend fenomeen bij jullie he : D

Zouden ( ipv wouden zijn bomen Freek ) jullie voor mij een lekker busje echte eerste persing olijfolie willen meenemen van de plaatselijke boerenloel.

Dan zal ik tijdens mijn reis ook iets lekker culinairs voor jullie gaan scoren op de Balkanjewelofnietwaarderen.