Soigneren op de camping - Reisverslag uit Warschau, Polen van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu Soigneren op de camping - Reisverslag uit Warschau, Polen van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu

Soigneren op de camping

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

02 Juli 2009 | Polen, Warschau

Het is weer mistig maar niet zo koud als gisteren. IN Rheinsberg wil men me mijlen laten omrijden omdat de weg naar Furstenberg is opgebroken. Ik rij 5 km via die omlijding maar besluit om te keren en toch die opgebroken weh te proberen. Dat lukt eenvoudig maar dan gaar het lampje van de benzine branden en dat betekend dat er binnen 25 km getankt dient te worden anders stopt de motor.De reservebenzine had ik gisteren in de tank gegooid. Furstenberg is nog behoorlijk ver en in de plaats ervoor hoopte ik op een station, maar helaas.Het lukt net en na de tankstop buiten de plaats even haslt gehouden bij Ravensbruck, het voormalige vrouwen KZ. Bevrijd op 30 april 45 door de Rote Armee.Er staat nog een roestige Sovjet tank bij het monument. Nu volgt een fraaie route door de bossen en later glooiende velden richting Stettin of Szczecin. Daar verdwaal ik hopeloos. Het is ook lastig om te veel tegelijkertijd te doen. Het belangrijkste is om goed op de weg te letten, overal gaten en later ook nog tramrails, daarnaast op de eventuele richtingborden letten en ook op een reclame van een bank om de Zloty's te pinnen.Maar ook om de stad te bekijken. Teveel dus, ik wijs aan op de kaart waar ik heen wil, men zwaaitin richtingen en brabbelt de rest die ik niet versta. Als ik maar over die rivier de Oder ben. Dat lukt via een 6baansweg, waar ik als scooterrijder erg eenzaam en nietig ben.Ik rij verderop , als ik bijna bij mijn bestemming ben, weer verkeerd. In eens is de weg van natuursteen geworden en ik rammel zowat van de scooter. Weer terug en nu na ruim 300km plof ik neer op een bankje op de camping. Dan begint het te onweren en te regenen, maar ik zit droog onder een dak boven dat bankje. Vanavond eet ik Flaki uit een potje, het is : Wolowe po zamoiska. Erg lekker, maar ik zou niet weten wat het was.
Maandagavond stond een Zweeds stel op de camping en toen ik langshun camper liep zat zij, hoog blond, in een ruimzittend t-shirt met de voeten in een bak sop de benen te scheren. Ze boog diep voorover om ook de enkels haarvrij te maken, en toen was ik helemaal fan van benenscherende vrouwen , waar dan ook.

• 03 Juli 2009 - 12:45

Marysia Bialek:

hallo!
    Falki wolowe zijn de ingewanden van een koe;) Echt een specialiteit in Polen. Geniet van je reis! En het eten;)