Soigneren op de camping - Reisverslag uit Warschau, Polen van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu Soigneren op de camping - Reisverslag uit Warschau, Polen van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu

Soigneren op de camping

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

02 Juli 2009 | Polen, Warschau

Het is weer mistig maar niet zo koud als gisteren. IN Rheinsberg wil men me mijlen laten omrijden omdat de weg naar Furstenberg is opgebroken. Ik rij 5 km via die omlijding maar besluit om te keren en toch die opgebroken weh te proberen. Dat lukt eenvoudig maar dan gaar het lampje van de benzine branden en dat betekend dat er binnen 25 km getankt dient te worden anders stopt de motor.De reservebenzine had ik gisteren in de tank gegooid. Furstenberg is nog behoorlijk ver en in de plaats ervoor hoopte ik op een station, maar helaas.Het lukt net en na de tankstop buiten de plaats even haslt gehouden bij Ravensbruck, het voormalige vrouwen KZ. Bevrijd op 30 april 45 door de Rote Armee.Er staat nog een roestige Sovjet tank bij het monument. Nu volgt een fraaie route door de bossen en later glooiende velden richting Stettin of Szczecin. Daar verdwaal ik hopeloos. Het is ook lastig om te veel tegelijkertijd te doen. Het belangrijkste is om goed op de weg te letten, overal gaten en later ook nog tramrails, daarnaast op de eventuele richtingborden letten en ook op een reclame van een bank om de Zloty's te pinnen.Maar ook om de stad te bekijken. Teveel dus, ik wijs aan op de kaart waar ik heen wil, men zwaaitin richtingen en brabbelt de rest die ik niet versta. Als ik maar over die rivier de Oder ben. Dat lukt via een 6baansweg, waar ik als scooterrijder erg eenzaam en nietig ben.Ik rij verderop , als ik bijna bij mijn bestemming ben, weer verkeerd. In eens is de weg van natuursteen geworden en ik rammel zowat van de scooter. Weer terug en nu na ruim 300km plof ik neer op een bankje op de camping. Dan begint het te onweren en te regenen, maar ik zit droog onder een dak boven dat bankje. Vanavond eet ik Flaki uit een potje, het is : Wolowe po zamoiska. Erg lekker, maar ik zou niet weten wat het was.
Maandagavond stond een Zweeds stel op de camping en toen ik langshun camper liep zat zij, hoog blond, in een ruimzittend t-shirt met de voeten in een bak sop de benen te scheren. Ze boog diep voorover om ook de enkels haarvrij te maken, en toen was ik helemaal fan van benenscherende vrouwen , waar dan ook.

  • 03 Juli 2009 - 12:45

    Marysia Bialek:

    hallo!
    Falki wolowe zijn de ingewanden van een koe;) Echt een specialiteit in Polen. Geniet van je reis! En het eten;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Wim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 256890

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 23 Mei 2017

Reis naar Sardinië 2017

09 November 2015 - 30 November 2015

Een Rondje Sri Lanka 2015

04 Juni 2015 - 10 Juli 2015

The road to Corsica and Sardinia

15 Juni 2014 - 25 Juli 2014

De Reis Naar Sarajevo En Verder

08 April 2014 - 08 April 2014

Een Mooie Zondag

25 Mei 2013 - 08 Juli 2013

De reis naar Sicilie in 2013

31 Oktober 2012 - 15 December 2012

Reis door Z.Afrika

13 Mei 2012 - 17 Juni 2012

De Camino naar Santiago 2012

03 Mei 2011 - 02 Juni 2011

De Ronde Van Tunesië 2011

22 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Op zoek naar de Light Brigade op de Krim

30 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Reizen 2009.

Landen bezocht: