Buiten zinnen in Croatië - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu Buiten zinnen in Croatië - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu

Buiten zinnen in Croatië

Door: Wim.

Blijf op de hoogte en volg Wim

19 Juni 2008 | Bosnië en Herzegovina, Sarajevo

Als ik woensdag eindelijk in Dubrovnik aankom ben ik zo moe dat ik bij het afstappen bij de camping val en de scooter met volle bepakking op me valt. Een voet zit smerig klem tussen scooty en de stoeprand. Het doet zo zeer dat ik even bang ben dat tie gebroken is. Het duurt een poosje voor ik er weer op kan staan.Wat een easy ritje zoumoeten zijn van 250 km wordt een koude en natte rit van meer dan 350 km. Ik rij halverwege helemaal verkeerd en kom ook midden in Bosnië terecht ipv in Dubrovnik. Als een paar mannen me vertellen waar ik ben, wil ik het niet geloven. Ik sprak woorden die hier ongepast zijn, zij lachen wel.Vandaar die vermoeidheid, naar ik had ook de hele dag op 1 kop koffie geleefd, het Bosnische geld was op en als je het land verlaat kun je net zo goed ook het geld wat over is weggooien want het volgende land wil het niet wisselen.Enfin, ik rij de camping op en schrik. Nee hè, dit lijkt Spanje wel, maar dit wil ik niet. Hier zijn vakantiegangers aan het camperen. Maar ik moet eerst maar eens gaan slapen. Na een pizza en m'n ongeloof over de prijzen hier( We zijn de duurste camping van Croatië, zegt het ventje bij de receptie. Waarom? vraag ik. Omdat dit de mooiste stad van Croatië is. De stad is gratis hoor, zeg ik nog maar denk: zak in de (St)grond.) Ik ga slapen.
wordt vervolgd.
Het vervolg is dat ik de volgende dag naar Montenegro of Crna Gora rij en de mooie baai van Kotor rondrij. Hier moet veel wellness gegeven worden maar ik merk het niet, wel is ongeveer iedere Montenegrijn op vakantie en al om 8,30 uur in het water van de baaiaan het badderen. Ik rij tot waar de ferry naar de andere kant gaat en dus ook richting Albanië, maar ik merk dat er al twijfels bij me gaan komen. Weer terug naar Croati7 en mij houden ze altijd aan , eigenlijk omdat ze willen zien waar ik vandaan kom.
Terug op de camping wil ik internetten maar dat moet met een voucher die kost 3,50 euro per half uur. Zijn jullie gek geworden, vraag ik, maar het antwoord is altijd; ik kan er niets aan doen. Maar wat gebeurt er als het half uur om is? Dan wordt je eruit gemept en is al je werk verdwenen. IK stoom uit alle porien, maar ga maar aan het werk, nu weet ik dat ik morgen helemaal weg ben uit Dubrovnik.

  • 19 Juni 2008 - 22:55

    Pieter:

    Beste Wim, je hebt het inmiddels voor elkaar ons aan de 17 inch te kluisteren, hoop dat je lekker hebt geslapen zonder al te veel ongemakken, toeristen incluis, die tent opzetten, kost al veel energie, geen lokale restricties? Zie je staan onderaan een flat in dorpspark?
    Magdat??
    groeten, Pieter en Mo

  • 20 Juni 2008 - 16:28

    Cleo:

    Volgens mij ben je in dit tempo deze week alweer terug!
    Zoek maar een minder toeristisch plekje en beetje rust wellicht???!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Sarajevo

Wim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 256893

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 23 Mei 2017

Reis naar Sardinië 2017

09 November 2015 - 30 November 2015

Een Rondje Sri Lanka 2015

04 Juni 2015 - 10 Juli 2015

The road to Corsica and Sardinia

15 Juni 2014 - 25 Juli 2014

De Reis Naar Sarajevo En Verder

08 April 2014 - 08 April 2014

Een Mooie Zondag

25 Mei 2013 - 08 Juli 2013

De reis naar Sicilie in 2013

31 Oktober 2012 - 15 December 2012

Reis door Z.Afrika

13 Mei 2012 - 17 Juni 2012

De Camino naar Santiago 2012

03 Mei 2011 - 02 Juni 2011

De Ronde Van Tunesië 2011

22 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Op zoek naar de Light Brigade op de Krim

30 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Reizen 2009.

Landen bezocht: