Een geloof hebben - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu Een geloof hebben - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu

Een geloof hebben

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

17 Mei 2012 | Frankrijk, Cahors

Een geloof hebben.


Dinsdag 15 mei
De tocht naar Nevers. Ik besluit vandaag volledig op de Tomtom te vertrouwen. Buiten het hek van de camping begint het al., want naar het dorp en verder is rechts af maar Lucie zegt dat we links af gaan, een klein weggetje het bos in. Ik volg en wat die ochtend, zeer koud maar helder en droog weer, laat zien zijn fraaie wegen, nauwelijks verkeer, soms wegjes van 3 mt breed . door wisselend landschap. Je hebt dan wat te doen op de scooter, draaien en keren open af, heerlijk. Het nadeel van die wegjes en die prachtige dorpjes en gehuchten waar je door komt is, dat er nergens benzine te krijgen is en je ziet ook bijna geen cafés meer, Ik kan het wel even uithouden met de benzine met ook een lt op reserve, maar toch. Het weegt niet op tegen de route die je zelf nooit zou vinden, bij veel afslagen staat niets aangegeven, vertrouw de tomtom.! Een ander nadeel doet zich 50 km voor Nevers voor. Het begint te hozen en een harde wind. De Tomtom gaat in het vooronder en dan wordt het zelf kijken Ik heb al 2 tomtoms verspeeld doorregen op het scherm en ik mag dan een eigenwijze ezel zijn maar 3 x is teveel. Ik sta eindelijk na 52 jaar weer onder de bomen aan de Loire in Nevers.
De volgende dag lijkt het mooi zonnig weer maar de tenp. Is nog erg laag, ik volg de tomtom enkele uren en die volgt dezelfde route die ik uitgezet had en die ik ook 5 jaar geleden gereden heb.
In Aubusson houd ik pauze het is dan nog 90 km naar de bestemming. Het was weer hetzelfde als gisteren , je kijkt de ogen uit , als je de tijd hebt, want het blijft heel intensief het rijden over dit soort weggetjes. De geplande camping in Marcillac blijkt nog gesloten, dat is jammer want hier liggen zoete herinneringen, Met wat later mijn vrouw werd waren we hier met mijn ouders in 1964.
We zouden in oktober ons gaan verloven, maar samen in 1 tent slapen, ho maar.
Men wijst mij een camping 5 minuten hiervandaan. Ik vraag me dan altijd af : 5 minuten maar met welk vervoermiddel? Het blijken 5 km's te zijn.
Een Hollandse eigenaar, die tref je veel zowel in Frankrijk als elders in Europa. Hij komt een praatje maken en ook 2 andere landgenoten. De andere Hollanders, Jan en Antje, vertellen dat er die ochtend een wit tapijt op de camping lag. Antje biedt me een dekbed aan of een fleecedeken, naar enige aarzeling accepteer ik de fleecedeken. Wanneer de zon achter de bomen en heuvel verdwijnt zakt de temp.van 19 naar 10gr. In een half uur. Vanmorgen toen ik op handen en voeten stram uit de tent kroop de kou in dacht ik: Wim je bent te oud voor dit soort strapatsen. Gelukkig was er niemand in de buurt anders had ik het nog uitgesproken ook, en dan was het gehoord. Onderweg naar Santiago kwam de gedacht op dat je alles moet loslaten, in ieder geval voor dat dat alles jou loslaat. En verder zie ik op al die kleine weggetjes in dorpjes kerkjes staan waabij je denkt: Ja, Dan wil ik wel geloven, want wie boete wil doen moet wel een geloof hebben.

  • 17 Mei 2012 - 18:55

    Arie Van Loon:

    wim het is weer genieten voor je en als ik hier in nl op sta kraken de botten ook dus dat nemen we maar voor lief
    ga door groetjes arie

  • 17 Mei 2012 - 19:24

    Hans Van Dam:

    Je slotzinnen zijn van dien aard dat ze mij ook vaak aan het denken zetten.
    Logisch ook dat de meeste mensen van onze hobby niets begrijpen.
    Mijn allerbeste vriend met wie ik veel gemeen heb behalve dat ìe nooit echt van huis wil noemt "dit soort strapatsen" pure zelfkastijding en ik weet dat hij het meent.

    Toch maak ik op uit je boeiende verslag dat je het niet graag had willen missen, en ik begrijp het volkomen.
    Ik wens je nog veel fijne kilometers en wat zachtere temperaturen zodat het aangenamer is als je vroeg op pad gaat..

    En ik kijk al weer uit naar je volgende verslag,

    Welterusten straks Wim en morgen mooi weer en een goede reisdag.

    Hans

  • 17 Mei 2012 - 19:45

    Jos Breda:

    Hallo Wim, wat leuk jouw reisverslagen en erg dat je in 1964 niet eens samen in de tent mocht! Nee hoor dat was toen zo en misschien was het wel beter....
    Hoop voor je dat het weer wat stabieler wordt en je niet half bevriest. Wat een raar weer he? Woensdag was het hier ook bar en boos, stevige onweersbuien en ijs op de auot's. Kleine ijstijd? We zien het wel. Wacht op je volgend verslag. Hou je taai. Liefs uit Breda (Jazz Festival) 4 dagen dus dan weet je het wel!

  • 18 Mei 2012 - 11:18

    Pim De Jonge:

    Beste Willem,

    een prachtig verslag.

    Let wel s'morgens als je de tent uittijgert op je knoken.
    Die moeten nog langer mee.
    Je laat ons wel meegenieten van je
    beeolden onderweg.

    Hou je roer recht

    groet

    Pim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 256863

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 23 Mei 2017

Reis naar Sardinië 2017

09 November 2015 - 30 November 2015

Een Rondje Sri Lanka 2015

04 Juni 2015 - 10 Juli 2015

The road to Corsica and Sardinia

15 Juni 2014 - 25 Juli 2014

De Reis Naar Sarajevo En Verder

08 April 2014 - 08 April 2014

Een Mooie Zondag

25 Mei 2013 - 08 Juli 2013

De reis naar Sicilie in 2013

31 Oktober 2012 - 15 December 2012

Reis door Z.Afrika

13 Mei 2012 - 17 Juni 2012

De Camino naar Santiago 2012

03 Mei 2011 - 02 Juni 2011

De Ronde Van Tunesië 2011

22 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Op zoek naar de Light Brigade op de Krim

30 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Reizen 2009.

Landen bezocht: