Afvallen. - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu Afvallen. - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Wim Wagenaar - WaarBenJij.nu

Afvallen.

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

15 Mei 2012 | Frankrijk, Nevers

Afvallen?

Nevers, 15 mei 2012

Het café aan de overkant van de camping in Dinant bestaat niet meer, het is nu een woonhuis geworden. Al 30 jaar niet meer zegt de campingbaas. Toen ik hier op mijn mobylette met een tentje ook op de camping stond in 1962 was het elke avond een vrolijke boel op het café zoals dat hier heet. Tot dat er tussen families die ook op de camping stonden slaande ruzie uitbrak. Bijna elke avond, wel laat op de avond, maar toch. Het werd pas spannend als het vrouwvolk ook mee ging meppen, Dan ging iedereen iets beschaafder het café verbouwen. Ik sta pal aan de maas en ganzen zwemmen af en aan met hun jongen, met gestrekte hals worden andere zwemvogels op afstand gehouden. Met het opzetten van het tentje merkte ik dat ik de haringen vergeten ben. Ik kan er 2 ,de meest essentiële, bietsen bij een buurman en het probleempje is opgelost. Daarna merk ik op een terras in Dinant dat ik mijn ring aan de vinger mis. Het is mijn meest geliefde ring, jaren geleden gekocht op de bazaar in Istanboel en elke keer dat ik bij het mannetje langs kwam in de volgende jaren, bleef hij opmerken dat het een heel aparte ring was en niet meer te krijgen was. De steen, een lapis lazuli, was als een golf geslepen, de goudaders nog zichtbaar. En nu ben ik hem kwijt, Paniek! Ik voel in de handschoen die ik gedragen heb, de ring is losser gaan zitten doordat ik aan het afvallen ben .De enige hoop is het gras rondom de tent en scooter. Een eerste inspectie levert niets op en ik zak ontgoocheld in de stoel. Ik sta weer op en ga kijken waar ik dat nog niet gedaan heb, en oh wonder. Ik ben sinds die longontsteking vorige maand op dieet, geen koolhydraten meer en geen suiker en vet, met behulp van die longontsteking inmiddels 7 kg kwijt. Ik berg de ring op in de portemonnee. Dat krijg je van het afvallen, zelfs de sieraden doen mee.
Maandag 14 mei
Om 6uur 's ochtends dampt de Maas, het is al licht en het is een mooi gezicht. Ik zie en voel dat het 2 gr. is. Vannacht met flink wat hulpgrepen het toch redelijk warm gehouden. Mijn slaapzak geeft tot 8 gr. Warmte , daarna moet ik het zelf uitzoeken. Ik breek de tent af met de handschoenen aan, de zon komt boven de helling, dat scheelt maar als ik de scooter start is het 6 gr. Langs de Maas rijdend stijgt het naar 11 en in de loop van de middag voel ik een warme bries. In Reims voor die geweldig mooie kathedraal een foto van de glimlachende engel gemaakt, dat doet iedereen , dus je hoeft niet te zoeken tussen al die engelen in de voorgevel of binnen in de kerk. De toegang is gratis, zoals het bij alle kerken zou horen.
Ik verzoek om een stempel in mijn Santiagopas. Je weet maar nooit , ze accepteren misschien vanaf morgen dat ja als pelgrim ook de reis per scooter mag doen.
Ik overnacht in Sezanne, een stokoud plaatsje waar je zo een film kunt opnemen die in de 19e eeuw speelt als je de auto's weg veegt.

  • 15 Mei 2012 - 18:49

    Freek:

    De ring, de kg's en nu is ook de kop er af.

    Bij terugkomst zullen er twee haringen in de koelkast voor je klaarliggen.

    Vaya con Dios.
    XF

  • 16 Mei 2012 - 11:44

    Ja En Ria Houtkamp:

    Zo wim je eerste stuk van je reis verslag heb wij gelezen.

    Geweldig je verslag ga zo door.

    Veel genoegen op je Reis.

    Grt Jan en Ria

  • 16 Mei 2012 - 12:08

    Hans Van Dam:

    Nevers al in 3 dagen dat schiet aardig op.
    Het weer vallt me daar wel een beetje tegen 800 km.zuidelijker schijnt het niet veel aangenamer te zijn dan hier.
    Goed dat je de ring weer gevonden hebt, zo een persoonlijk waarde object kwijt te raken kan een domper op je vacantie beleving veroorzaken.

    goede reis verder Wim, ik kijk uit naar je volgend verslag.

    groet; Hans

  • 16 Mei 2012 - 15:06

    Arie V Loon:

    zo Wim de kop is er af evenals de ring
    mooi begin van dit avontuur
    groet arie

  • 16 Mei 2012 - 19:20

    Pieter:

    Ha die Wim,
    Wat fijn dat je weer "on the road" bent! Wij allen lezen je verslagen en genieten ervan. Ik kan het toch niet laten je een raad te geven; rij niet te snel en let goed op de conditie. (van de weg)
    Veel plezier! Pieter en Monique

  • 17 Mei 2012 - 08:20

    Jan En Anja,Clergoux:

    Hebben het begin van je reisverslag gelezen. Zijn benieuwd naar het vervolg. Wij vonden het een leuke ontmoeting. Respect voor deze man.
    We zullen je zeker blijven volgen. Succes!!!

  • 17 Mei 2012 - 14:02

    Pim De Jonge:

    Want een fraai verslag van je kamperen aan de Maas. Alhoewel nog niet zo ver weg , maar als ik je wederwaardigheden lees en ik zie de damp van de Maas voor me, kan ik me voorstellen dat je geniet.

    Met ring en haringen is alles weer OK heb ik begrepen.
    Zie uit naar je volgende verslag

    Pim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 256887

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 23 Mei 2017

Reis naar Sardinië 2017

09 November 2015 - 30 November 2015

Een Rondje Sri Lanka 2015

04 Juni 2015 - 10 Juli 2015

The road to Corsica and Sardinia

15 Juni 2014 - 25 Juli 2014

De Reis Naar Sarajevo En Verder

08 April 2014 - 08 April 2014

Een Mooie Zondag

25 Mei 2013 - 08 Juli 2013

De reis naar Sicilie in 2013

31 Oktober 2012 - 15 December 2012

Reis door Z.Afrika

13 Mei 2012 - 17 Juni 2012

De Camino naar Santiago 2012

03 Mei 2011 - 02 Juni 2011

De Ronde Van Tunesië 2011

22 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Op zoek naar de Light Brigade op de Krim

30 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Reizen 2009.

Landen bezocht: